WRC 2025. aasta hooaeg toob endaga kaasa mitmeid uuendusi, mis mõjutavad nii autode tehnilist külge kui ka sarja üldist korraldust.
Uus punktisüsteem ja rehvitarnija, hübriidsüsteemi lõpp
Esimese uuendusena on järgmiseks kolmeks hooajaks MM-sarja ametlikuks rehvitarnijaks Lõuna-Korea firma Hankook. Lisaks loobutakse autode hübriidsüsteemist ning uuendatakse punktisüsteemi. Eelmainitud punktisüsteem oli kasutusel vaid ühel hooajal ning sai kõvasti kriitikat, kuna üldvõistluste lõpptulemuste põhjal punkte ei jagatud ning võrreldes varasemate hooaegadega, ei mänginud rallivõit enam niivõrd olulist rolli. Uue punktisüsteemi kohaselt jagatakse ralli üldseisu eest punkte esikümnele vastavalt 25-17-15-12-10-8-6-4-2-1 ning lisapunkte saavad viis kiireimat pühapäevase päeva lõpetajat ning viis punktikatse parimat. Maksimaalselt on võimalik ühelt rallilt korjata varasema 30 punkti asemel 35 punkti.
2025. aasta hooaeg - maailmameister selgitatakse välja 14-ne etapiga
Kui 2024. aastal toimus 13 etappi, siis 2025. aasta üllatab ühe lisaetapiga ning kokku sõidetakse 14 etappi, millest 5 toimuvad väljaspool Euroopat. Eesti rallisõprade rõõmuks toimub kaheksas etapp kodus, Eestis, kui aset leiab 15. Rally Estonia. WRC Delfi Rally Estoniat sõidetakse 17.-20. juulil Tartu ja Lõuna-Eesti teedel. Juubeliralli puhul ootame raja äärde nii nooremaid kui vanemaid rallifänne, et taaskord tõestada, et eestlased on rallirahvas.
Uusi põnevaid etappe lisandub sellel hooajal tervelt kolm:
Tiitliheitlust jätkavad Toyota, Hyundai ja M-sport
Aasta suurimad tiitlikonkurendid, Toyota ja Hyundai, säilitavad enda põhikoosseisud. Kahekordne maailmameister Kalle Rovanperä sõidab sellel korral täishooaja, mis tõstab ta tiitliheitluses üheks suurimaks favoriidiks. Temaga koos jätavad Toyota ridades Elfyn Evans, Takamoto Katsuta ning osalise hooaja sõidab kaasa Sébastien Ogier. Uue tulijana teeb täishooaja kaasa WRC2 maailmameister Sami Pajari. Hyundai meeskonnas jätkavad täishooaega maailmameistrid Thierry Neuville ja Ott Tänak ning kolmas auto kuulub Adrien Fourmauxile, kes eelmisel hooajal võistles M-spordi ridades. M-Spordis sõidavad täishooaja kaasa Grégoiré Munster ja Josh McErlean, kes pakuvad kindlasti palju üllatuslikke hetki, kuid tiitlifavoriitide hulka neid ei ennustata.
2025. aasta hooaeg saab avapaugu jaanuari lõpus, kui sõidetakse esimene etapp Monte Carlos. 23.-26.01 toimuvale rallile on registreerunud 70 ekipaaži ning ralli tulemused selguvad 18 kiiruskatse tulemusena, mille raames sõidetakse võidu 343,8 kilomeetrit.
Foto: Red Bull Content Pool