Delfi Rally Estonia
Fia WRC Autosport

Autoralli Euroopa meistrivõistluste pikk hooaeg saab alguse Ungaris, kus stardis ka kaks Eesti võistluspaari.

Juba eeloleval reedel antakse Ungaris Sédi jõe ääres asuvas Veszprémis start Euroopa autoralli meistrivõistluste (ERC) 2024. hooaja esimesele etapile. Kui varasemad korrad on 2019. aastast ERC kalendrisse kuulunud madjarite etapp sõidetud asfaldil, siis sel korral ootavad võistluspaare ees kruusakatsed. Hooaja avaetapile on registreerunud 57 võistluspaari, kelle hulgas ka eestlased.
ERC Junior klassis on 17 võistluspaari hulgas end proovile panemas tänavu terve hooaja kaasa sõitvad Karl-Markus Sei / Tanel Kasesalu (Peugeot 208 Rally4) ja kahekordne Estonian Junior Challenge sarja võitja Jaspar Vaher (Ford Fiesta Rally4), kelle kõrval võtab teist korda koha sisse Sander Pruul.

Karl-Markus Sei:“Teeolud on Ungaris väga kivised ja peab targalt sõitma, et rehvid terved püsiks. Osad katsed on militaarala peal, kus on väga lahtine kivistik. Peamine eesmärk on ralli lõpuni sõita, sest selle ralli kogemust meil varasemast pole. Kui tunne on kindel, siis pingutame julgemalt.“

Jaspar Vaher:“Ungari on kõigi jaoks uus, sest ERC rallit pole seal kruusa peal sõidetud. Nii palju, kui ma oludest videoid näinud olen tunduvad üsna erinevad sellest, mis meil Eestis on. Ma arvan, et õige pildi saan ette alles rajakirjutamise järel. Meie eesmärk on õppida ja kogemusi koguda. Pole väljaspool Balti riike sõitnud, mis tähendab, et kõik on uus ja õpime.“

Reede hommikul sõidavad Rally2 autodel võistlevad paarid ühel korral kvalifikatsioonikatse, mis paneb paika ralli avapäeva stardijärjekorra. Kvalifikatsioonikatse määrab esimese 15 Rally2 auto stardijärjekorra nii, et kiireim sõitja stardib kruusal 15. autona. Kokku ootab võistlejaid Ungaris kahe võistluspäeva jooksul 13 kiiruskatset ja 192,43 katsekilomeetrit.

Kaheksa tänavu sõidetava ERC ralli hulgas on tagasi Rally Estonia!

Ungari etapi järel jätkub hooaeg 2.-4.maini Kanaari saartel, kus sõidetakse esimene viiest asfaldirallist. 13.-16.juunini ootab ees hooaja teine kruusaralli, mis sõidetakse Rootsis kunagise MM-ralli teedel. Hooaja neljas etapp toob ERC sarja võistlejad kaheksa aastase pausi järel Eestisse, kus 5.-7.juulini sõidetakse hooaja viimase kruusarallina Delfi Rally Estonia. Juba praegu on teada, et Eesti etapile on startimas möödunud aastal esimese mitte eurooplasena ERC meistritiitli võitnud ja kahel korral varasemalt Rally Estonial osalenud Hayden Paddon ning Rally Estonia kahekordne võitja Mads Østberg.

Kahekordne Rally Estonia võitja, Mads Østberg:“Ma olen väga põnevil, et ERC kalendris on etapp, mis sõidetakse Eestis. Mul on Rally Estonialt erinevatelt aastatelt väga head mälestused. Olles aastaid kõrvalt jälginud võistluse arengut ja näha seda kus nad on täna, on väga muljetavaldav. Ootan sel aastal naasmist ja proovida kindlustada minu kolmandat Rally Estonia võitu.“

Pärast kahte Põhja-Euroopas sõidetud kruusarallit jätkub hooaeg nelja asfaldietapiga, millest esimene sõidetakse 26.-28. juulini Itaalias. Roomas käigu järel ootab ees hooaja kõige pikema ERC ajalooga etapp, Barum Rally, mis sõidetakse 16.-18.augustini legendaarsetel Tšehhi teedel. Kui Rally Estonia on ERC sarja tegemas comebacki, siis  30. augustist kuni 1. septembrini võisteldakse Ühendkuningriikides. Möödunud hooajal Euroopa karikasarja etapina sõidetud JDS Machinery Rali Ceredigion ralli kuulub ERC kalendrisse esmakordselt. Hooaja lõpetab 11.-13. oktoobrini sõidetav Rajd Śląska - Rally Silesia 2024. Kui hooaega alustav Ungari ralli sõideti eelmisel aastal asfaldil ja sellel hooajal kruusal, siis Poola ralliga on täpselt vastupidi. Kruus on selleks aastaks vahetunud kõva pinnasega.

Foto: Andre Lavadinho / @World / Red Bull Content Pool